Mina resor

Lite hit och dit, men mest till Grekland

13/8 – tidigt onsdag morgon – early Wednesday morning

Landade strax efter kl 02 i Thessaloniki och fick vänta jättelänge på väskan. Bandet startade nästan genast och nästan alla passagerare fick sina väskor, utom jag och en handfull greker. Det tog en bra stund innan de kom, så klockan var lite före 03 innan jag kunde sätta mig i en taxi och på grekiska tala om vart jag skulle. Jag kände igen mig hela vägen och gladde mig åt att jag hade fixat att köra själv och hitta rätt. Det var också så att han svängde inte vänster där vi brukar svänga och jag frågade genast varför. Han sa att han tyckte den vägen var så dålig och svängde vänster en bit bort. Här satte han på sin GPS för att hitta gatan. Han körde väldigt fort och jag insåg att vi var väldigt nära. ”Siga siga” sa jag (sakta sakta). Sen såg jag radioantennen och sa att han skulle svänga in på ”lokalbanan”. Sen dirigerade jag honom fram till huset. Så ska en slipsten dras 🙂

ENGLISH

Plane landed around 02 and I had to wait for a very long time for my suitcase. It was almost 03 when I took a taxi. I managed to speak to the driver and he understood where to take me. The last bit I showed him which streets to take.

augusti 17th, 2008 Posted by | Grekland, Resor, Thessaloniki | inga kommentarer

Ingen kommentar ännu »

Ingen kommentar ännu.

Skriv en kommentar